Socialtjänster för nya klienter

Om du är ny klient inom socialservicen, kan du be om hjälp per telefon eller boka tid för en träff på socialstationen. Socialhandledaren kartlägger din situation tillsammans med dig och hänvisar dig vidare till de egentliga socialtjänsterna.

När ska jag ta kontakt?

  • när du har blivit arbetslös och behöver information om ekonomiskt stöd och socialskyddsförmåner
  • när du behöver hjälp med sociala och familjerelationer
  • när du vill ha stöd i frågor som rör studier, boende, psykisk hälsa eller rusmedel

Hur tar jag kontakt?

Ring till telefonrådgivningen:

  • tfn 09 8392 3384
  • mån., tis., tors. och fre. kl. 9–11

E-post: palvelutarve.perhepalvelut@vantaa.fi

Kom direkt till servicerådgivningen utan att boka tid Fernissagatan 8 C, 01300 Vanda:

  • måndagar kl. 11.30–14.30
  • onsdagar kl. 11.30–14.30
  • fredagar kl. 11.30–14.00

Nyheter

Twitter